enjonna

Fredagkväll i soffan

Publicerad 2014-02-21 21:29:03 i Dagbok!, Övrigt,

Just nu sitter vi bänkade framför Studio Sochi där de går igenom alla dagens bedrifter från våra fantastiska OS-medaljörer. Vilket OS vi gör. Jag stängde på jobbet idag och sen körde jag och handlade inför helgens gottigheter. Imorgon kommer kusinerna med fastern för kvällsmys och Mello, jag vet en liten pojke som kommer bli överlycklig.
 
Veckan har innefattat 2,5 års kontroll för vår fina Limmekille. 14,5 kilo tung och 89 cm lång är han nu och skötte sig exemplariskt. Vi blev ombedda att sluta med mjölk och fil ett tag för att se om det är de som påverkar hans dumma eksem och uppblåsta mage. Det är inte tal om allergi men han kan vara överkänslig så vi testar. Som tur är dricker Limme gärna mandelmjölk så vi kör på det istället.
 
I Onsdags fick han även följa med till barnmorskan för första gången. Han hjälpte glatt till att kolla blodryck och utbrast "OOoooj, jag hör Aaanee mamma, han låter så do, do do!" när Cecilia lyssnade på de fina hjärtljuden. Sammanlagt har jag gått upp 4,5 kilo så här långt och jag hoppas kunna hålla mig under 8 kg. Nästa tillfälle hos barnmorskan är det dax för glukosbelastning ännu en gång och mig bekommer det inte om det visar diabetes med tanke på hur jag redan äter och sköter min kost. Det hade varit lugnande med ett tillväxtultraljud däremot men det hoppas jag att jag får oavsett om diabetesen är tillbaka eller ej.
Fogarna är ordentligt smärstamma stundtals och efter en dag på jobbet är jag helt slut. Det är konstaterat att foglossningen är på besök även under denna graviditet så nu gäller det att jag lyssnar på kroppen och vilar när jag behöver det. Över lag känner jag mig inte hälften så gnällig som sist trots att jag känner mig tre gånger så stor.
 
Nu tänkte jag gå och knyta mig..
Ni hittar mig på Instagram (enjonna) och (jfotografi) för bättre och mer regelbunden uppdatering.
Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela