enjonna

Vilodag i soffan.

Publicerad 2014-04-08 13:40:35 i Dagbok!, Gravid med nummer 2, Graviditet,

Idag har jag en "ta-igen-mig-på-soffan-efter-en-hektisk-vecka" dag och jag måste erkänna att jag inte är världsbäst på att vila och har aldrig varit. Det har ändå varit bättre under denna graviditeten med tanke på att kroppen hämmar mig att göra en massa men idag va det alltså självvald vila. Vid 9.00 lämnade jag Limme på förskolan sedan åkte jag hem och sov till 11.30 och nu är jag pigg som en nötkärna igen. Bebisens rörelser är väldigt påfrestande just nu, man känner tydliga vändningar och små fötter som tydligt sparkar. Ryggen och rumpan känns också väldigt tydligt och den ligger med huvudet ner med mestadels aktivitet på vänster sida. Hjärtljuden har legat på allt mellan 125 och 145 genom hela graviditeten och om jag inte skrivit det förut så känns det mest som att det blir en lillebror, men med tanke på att alla bebisar som kommit ut den senaste tiden också förväntades vara pojkar så tvivlar jag mer och mer. Hi hi. Nedan ser ni några bilder från min Instagram (enjonna) från den senaste tiden. Igår va jag iväg och köpte den ljuvliga skötbordsdynan som kommer matcha snyggt med spjälsängen vi fått av en vän som också har en sådan fin krona vid huvudänden. Ovanför spjälsängen kommer det att hänga en fin kvist trollhassel med lite pastelliga bollar som jag försökt mig på att pyssla ihop själv, som en sängmobil. Vi har en fåtölj i vardagsrummet som ska få sig en liten uppfräschning för att sedan få sin plats i sovrummet så att jag har det bekvämt under amningarna nätterna långa.
 
 
Efter mitt fjärde glukostest kom min barnmorskan fram till att jag inte behöver de extra kontrollerna som vid förra gravidteten. 10 kilo mindre och lågkolhydratkost har gjort susen för mitt välmående även om jag sett att dom haft extra koll på mig. Jag vet ju i stort sett vad jag kan och inte kan äta så nu är det bara att köra på som vanligt. Idag började jag dagen med min fantastiskt goda och nyttiga varma choklad som är gjord på vatten, ägg, ekologisk kakao och kokosfett. Till det åt jag ett ägg med en klick smör och lite peppar, en finncrisp med smör och ost och ett stort glas med isvatten och en näve blåbär.
 
"Mmmm. Gott mamma!" Utbrast Limme när han fick en mugg med varm choklad. Till denna mammans stora lycka så äter Limme gärna knapriga finncrisp, ägg och bär. Och till middag vill han gärna ha broccoli så till middag idag kör vi nog på kokt torsk, broccoli och smörstekt spenat.
 
Mat är en stor del av min vardag så det kommer ni absolut att få se mer av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela