enjonna

Uppdrag 1

Publicerad 2013-03-16 08:42:38 i Dagbok!, Övrigt,

En solig men kall vårdag i April för snart 26 år sedan föddes jag på Ängelholms lassarett, med kolsvart hår och sneda ögon. Jättesöt, tyckte iallafall min mamma och pappa. Jag växte upp i en liten, lantligt by med många kompisar och stort fotbollsintresse. Jag va den typiska pojkflickan och va mer "pojkig" än "flickig". Varje rast i förskolan spenderades på fotbollsplanen. Varje rast i skolan spenderades antingen på fotbollsplanen eller bandyplanen och så fort jag kom hem snörade jag på mig rullskridskorna för att spela landhockey. Att ha på sig klänning på skolavslutningarna eller tottar i håret fanns inte i min värld och mamma fick snällt acceptera detta. Min mamma har alltid låtit mig få vara precis som jag är, hon har alltid stått vid sidlinjen och hejat under alla mina fotbollsmatcher trots att hon inte är ett dugg intresserad av fotboll. Idag är jag en lugn, trygg och glad person som vet precis vad jag vill. Jag är empatisk, positiv och jag ser möjligheter.

 

2008 träffade jag mitt livs kärlek som idag är pappa till vår son Limme som föddes i Augusti 2011. Idag bor vi i ett radhus i centrala Ängelholm tillsammans och trivs otroligt bra. Limme har börjat på förskolan och vi har fått ta del av tre magsjukor och tre ton snor sedan hans förskolestart i Januari. Själv jobbar jag heltid på förskola och min stora dröm är att bli Förskollärare. Andra stora drömmar är att driva eget företag som fotograf, skriva och illustrera barnböcker. Att leva hälsosamt är för mig en självklarhet och mat är ett stort intresse. Träning har jag haft med mig sedan barnsben och helst ska träningen vara fokuserad på att springa efter en boll eller åka skridskor efter en puck, då mår jag som bäst. Jag längtar verkligen efter den dagen min son börjar med någon fritidsaktivitet så att jag får äran att stå vid sidlinjen, i ishallen eller på läktaren i danssalen och heja på.

 

Målet med mina studier är att bli behörig för högskolan och jag siktar på betyget B. Jag vet att jag kommer att läsa till förskollärare en dag och min stora dröm är att kombinera det fantastiska jobbet med att driva eget som fotograf/illustratör och barnboksförfattare. Jag vet att jag en dag kommer stå högst upp på prispallen för att ta emot priset, min förverkligade dröm.

 

Kommentarer

Postat av: bergman

Publicerad 2013-03-16 13:58:19

fiint!!! och den fotogrfen som tagit dem fotona har skills asså ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela