enjonna

Första magsjukan!

Publicerad 2013-01-21 19:10:53 i Dagbok!, Limme 12-18 månader, Mat å bak,

Limmekillen har precis lagt sig för kvällen och jag hoppas innerligt att han slipper kräkas. Imorse brakade det loss här hemma och vi kunde ganska fort konstatera att första magsjukan va här. Förskolan varnade oss i mitten på förra veckan att magsjukan va igång så vi va lite förberedda på att det kunde dyka upp inom en snar framtid. Limme är hyffsat pigg och har fått i sig en del flytande och ett par skedar lunch, jag hoppas att det får stanna i hans lilla mage över natten.
 
Det är inte bara första magsjukan för Limme, det är också första Vabbdagen för mig och jag har inte hunnit sätta mig in i hur det fungerar riktigt. Det va tänkt att jag skulle fixat en del när Limme sov sina tre timmar men jag somnade också och det va väl inte så smart med tanke på att jag nog inte lär somna på ett bra tag.
 
 
Kameran går verkligen inte varm längre och det är ganska trist så idag passade jag på att föreviga min lunch bestående av lax och torsk i ugn med potatis/morot/palsternacka och ärt mix. Mycket gott.
 
Nu ska jag förbereda lite jobbstufs och lära mig Vabba
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela