enjonna

Slut på hösten

Publicerad 2012-11-30 21:34:33 i Dagbok!, Limme 12-18 månader,

Nu är hösten slut, imorgon är Julens månad här och därmed förklarar jag att det är vinter. Jag vill iallafall att det ska vara det. Vi tjuvstartade julen lite förra helgen eftersom att vi inte skulle hinna få upp allt adventspynt denna helgen. Dock ändrade sig läget redan i Tisdags när jag blev sjuk så veckans alla bravader ställdes snabbt in. Har varit öm i både kropp och knopp. Haft en hals med två kilo taggtråd i, det har iallafall känts så. Tungt, dunkande huvud och trött som aldrig förr. Jag har sovit mig igenom tre dygn men idag tog vi oss ut på långprommis och jisses va välbehövligt det va med frisk luft. Det verkar vara Limmes tur att bli krasslig, febern dök upp nu i eftermiddags och tempen visade hela 39 grader. Nu tycker jag att dessa dumma bassilusker som besvärar oss kan lägga av med det så att vi kan få njuta av Decembermånad.
 
Igårkväll hade jag lite ork över att slå in Limmes julklappar till adventskalendern. Jag bestämde mig för att göra en klapp för varje advent istället för 24 små paket. Lite mindre jobb för mamman och lite mer kvalite i varje klapp för ongen och jag tror att han kommer att bli jätteglad för alla de fina sakerna. Annars har vi en del grejer till att julklappsshoppa inför Julafton. Vi håller just nu på med Limmes rum och i julklapp kommer han att få grejer till just rummet. Lite hyllor och förvaringslådor blandannat. I år kommer vi att fira här hemma hos oss och jag ser fram emot det jättemycket. Planeringen är redan i full gång. Fin dukning ska vi ha. Granens outfit kommer att gå i rött och vitt. Jag funderar på att göra egen sill till julbordet och massa annat smått och gott.
 
 
På dagens promenad hittade jag dessa underbara pippistrumpor på KappAhls barnavdelning för 59 riksdaler. Är helt galet förälskad i dom så jag måste nog ha ett par till. Jag och sambon har aldrig direkt handlat julklappar till varandra utan vi brukar köpa grejer som vi kan ha gemensamt. Oftast blir det inredning och eftersom vi har mycket möbler och annat fint vi vill köpa till hemmet så blir det så även i år. Vi är inte riktigt färdiga med vardagsrummet ännu. Väggen där tv'n står är fortfarande tom och vi funderar fortfarande på vad vi ska ha där. Ramar med egna bilder är ju en självklarhet men längre än så har vi inte kommit.
 
Vi trivs verkligen jättebra i vår lilla marklägenhet och ända gången vi märker av grannarna är när motståndarlagen gör mål på Rögle. Här är lungt och fridfullt, alla hälsar på alla och Limme har redan två jämnåriga kompisar som han vinkar glatt till när dom går utanför lägenheten. Nu håller vi helg och imorgon börjar äntligen Julkalendern, därefter får vi frukostgäster och sen är det tänkt att vi ska på adventsmys hos Limmes farmor. Hoppas att knopp och kropp tillåter detta. 
 
Trevlig helg!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela