enjonna

Ett farväl

Publicerad 2012-12-23 12:45:17 i Dagbok!,

I Torsdags va vi och firade Jul på Öppna Förskolan. Efter 1,5 år på detta underbara ställe vi har här i Ängelholm är det nu dax att styra mot nya äventyr, nämligen dagis. Det känns både sorgligt och roligt på samma gång att föräldrarledigheten snart är slut. Jag är ju van heltidsarbetare nu men Limme har ju varit hemma med Pappa vilket känns som en enorm trygghet. Nu ska vi lämna honom till pedagoger som vi inte ens känner. Dom ska uppfostra mitt barn, trösta honom när han är ledsen och lära honom hur man är en bra kompis. Efter inskolningen kommer det säkert kännas bättre men just nu känns det sådär. Av min egen erfarenhet vet jag att han kommer att få det hur bra som helst på förskolan. Jag vet precis hur jag ska göra för att lämningen på förskolan ska bli så smärtfri som möjligt, det är lätt att säga det, men lite kämpigare att stänga av mammahjärtat och göra det.
 
Iallfall. Vi hade en mysig tillställning på Öppna Förskolan med god mat och trevligt sällskap. Rudolf och tomten kom på besök och alla barnen va lyriska. Jag bjuder på några bilder.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela