enjonna

2:e advent!

Publicerad 2012-12-09 19:15:39 i Dagbok!, Limme 12-18 månader,

Vi har haft en fantastisk helg tillsammans med nära och kära. Igår döptes Limmes (halv) kusin Ally och idag döptes kompisen Milo. Ally med familj bor i en fin liten by i Småland och dopet ägde rum i Bredaryd kyrka. Tänk er Vimmerby by vinter, om ni sett alla Emil i Lönnerberga filmerna förstår ni vad jag pratar om. Så himla fint, speciellt med all den vackra snön. Milo döptes i vackra Munka Ljungby kyrka och vi fick smaka på både kex och vin, det ni. Limme tog sin första nattvard knappt 1,5 år gammal. Det kommer att komma bilder på båda dopen så fort föräldrarna fått ta del av dom först.
 
Limme har fått öppna sin andra julklapp idag eftersom att det är 2:e advent. Idag innehöll klappen de fina Littlephant mysbyxorna från Lindex, en grön och en röd body. Ni som följer mig på Instagram vet ju redan detta såklart, för är det något jag är bra på, så är det att dokumentera våra dagar. Hi hi.
 
Imorgon är jag faktiskt ledig från jobbet och det känns välbehövligt efter att vi knappt varit hemma på hela helgen. Limme ska gå Lucia med Öppna Förskolan på Kungsgårda Ålderdomshem. Vi va med förra året också både farsan och jag, då va Limme den ända stjärngossen i ledet, 4 månader gammal och jättegullig, HÄR kan ni se förra årets sjärngosse! Jag har iallfall tagit ledigt och det ska bli supermysigt med Luciamys med mina fina även i år.
 
Planerna inför julafton är i full gång. I veckan blir det ut att leta en julgran och sen måste vi införskaffa en del pynt till den. Har lite svårt för att bestämma mig för vilken färg pyntet ska gå i.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela