enjonna

Min konst är min son!

Publicerad 2012-08-26 21:37:04 i Jfotoform,

Den skaran bilder som tillhör mina favoriter är oftast de bilder andra skulle ha kastat i papperskorgen. Jag är svag för de bilder som mer liknar konst, men som också har det naturliga i både ljus och bildspråk. Det ända jag gjort i Photoshop är att lägga på svartvit färg, ljusat upp bilden och lagt in lite kontrast. Den va alltså proffsig redan innan den kom in i Photoshop. Jag älskar verkligen bilden. Den ska framkallas och pryda vårt hem.
 
Vi har haft en fin Söndag med moffebesök och fikaplaydate hemma hos E med familj. Därefter körde vi till Ikea för att inhandla lite smått och gott till lägenheten. Ramar inför min lilla utställning nästa helg införskaffades också så nu inväntar jag bara ett gäng fina bilder i brevlådan. Ett hett tips är att framkalla från Crimson, alla andra bolat är crap och jag lär aldrig mer framkalla ifrån Smartphoto någonsin igen.
 
Det doftar goda vaniljljus här hemma denna afton. Zlatan briljerar på tv och det är snart läggdax. Imorgon är det back on track på jobbet och en ny vecka väntar. Limmekillen ska på första Musiklekis med farsan och det lär bli en del Öppna Förskolan häng också. Vilka killar jag har, otroligt tacksam för dessa två fina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela