enjonna

Nella 3 månader

Publicerad 2014-10-01 19:28:46 i Barnfotografering, Hösten2014, Jfotoform, Nella 0-3 månader, Övrigt,

Nella har nu hunnit bli 3,5 månad och jag lyckades faktiskt med att få till en godkänd 3 månaders session. Dock har jag inte lyckats få till ett blogginlägg sedan dess pågrundav ett stressigt September. Vi börjar komma in i rutiner och det går faktiskt över förväntan. Lite bättre kostupplägg för mig bara sen så är vi på banan inför en härlig höst. Snart är det ju dax för loppan att börja med sina smaksensationer och då tror jag att det blir lättare även för mig att äta ordentligt.
 
Nella är en väldigt glad skrutt. Hon tycker mest att livet är underbart, förutom när man måste ligga ner. Hon vill gärna vara uppe och se allt kring sig och storebror är den bästa underhållaren. Hon sover inte så mycket om dagarna men sover hela nätter. Lägger sig oftast vid 22-tiden och vaknar runt 05.00 för mat och somnar sedan om igen, gärna till 10.00 om hon får bestämma själv. Jag helammar och vi båda trivs väldigt bra med det. Jag vill och önskar att amma sålänge det bara går.
 
Hon ljudar massor och högt, pratar gärna väldigt länge och väldigt mycket att säga oss. Musik är populärt och babygymmet blir roligare för varje dag som går, när hon behagar att ligga ner vill säga. Jag skulle gissa på att hon nu väger ungefär 5,5 kilo och är kring 63 centimeter lång. Storlek 56 kan vi snart rensa ur garderoben. Dock är det väldigt olika från plagg till plagg. Några 68 tights från H&M sitter jättebra medans andra märke i storlek 62 är på tok för stort. Nella sitter små stunder i sin matstol och älskar't. Helt plötsligt kan vi äta en normal måltid utan en missnöjd tjej i liggande läge.
 
Vi har precis fått hem Nellas nya vagn, en Brio Go 2014 och får nu byta till sittdelen, därav nytt vagnköp. Mamman, jag alltså, älskar denna vagn och kan verkligen inte byta. Den är perfekt för oss och grymt snygg. I denna underbara vagn kan hon dessutom halvligga och se lite mer än från liggdelen. Fäller man sufletten i liggdelen ser hon ju inte annat än himmel och hur spännande är det lixom.
 
Här har ni henne, vår underbara tjej.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela