enjonna

Från baljan på BB

Publicerad 2014-07-24 00:39:05 i Dagbok!, Nella 0-3 månader, Sommaren2014, Övrigt,

Efter att jag tagit den ljuvliga duschen kom barnmorskan in och berättade att vi denna gången får bo på BB 28 eftersom att det va fullt på BB 25, vilket innebar att vi fick eget rum och Emil fick lov att stanna om han ville. Vi kände båda två att det inte behövdes eftersom att där va en liten kille hemma hos farfarn som nog tyckte det skulle vara härligt att vakna upp med sin pappa bredvid sig efter en hel dags äventyr med farfarn och Annki. Nog hade han det bra där men att spendera tid med pappan är ju alla dagars höjdpunkt.
 
Dagen efter kom våra killar in till oss för att hälsa på och första mötet gick jättebra. Limme va direkt framme för att hälsa på sin lillasyster trots hennes skrik och skäll om att inte vilja ha ny blöja. Han fick en present av Nella, doktorsgrejer, och han började genast att undersöka henne, oss och sig själv. Killarna stannade ett par timmar innan de åkte hem till farfarn igen för lite kvällsmys. Jag och Nella trivdes bra men tyckte nog att förberedelserna inne på BB 28 va sådär bra. Hade det varit mitt första barn hade jag nog gråtit mig igenom vistelsen men denna gången va man lite mer bekväm trots att mycket kändes som på nytt. Mormorn och moster Sanna va inne på besök och kom med en hel påse kläder. Jobbekompisarna Mie och Bobby kom också upp en snabb runda för att snusa på vår lilla tjej. Efter PKU testet bestämde vi oss för att åka hem men fick en tid dagen efter för att se så hennes gulsot lagt sig, vilket den gjort. Hon hade gått ner sina 10% av sin kroppsvikt och vägde nu 2800 gram.
 
Kameran va ju med såklart och jag fick till några ljuvliga bilder.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela