enjonna

Valborgsmässoafton

Publicerad 2013-05-01 18:59:13 i Dagbok!, Limme 1-2 år,

Våra Valborgsplaner fick ställas in pågrund av vår febriga, snorpelle vi har här hemma vilket var väldigt tråkigt men välbehövligt. Efter jobbet igår hjälptes vi åt att rensa rabbatter och slänga lite mer skräp vi samlat på oss under vintern. Limme hitta en lång mask som han spenderade utevistelsen med, klippte häcken med en sax och hällde vatten i min födelsedagspresent, blåbärsplantan.
 
Sambosuperfarsan grillade goda honungsmarinerade kycklingfileér när Limme somnat, till detta serverades det mangosallad och beasås. Om ni följer mig på Instagram vet ni att jag äter Lchf-kost och vad är godare än grillat med god sallad och massa sås? Det skulle vara jordgubbar med grädde isåfall.
 
Trots inställda planer blev det en aldelles lagom härlig Valborgsmässoafton i lugnets tecken och jag bjuder på lite bilder ifrån vår mysiga kväll.
 
 
I födelsedagspresent fick jag denna underbara kruka  av svärmor från Ikea som jag önskat mig, den finns också i mindre storlekar och hängande krukor som vi ska matcha med så fort vi får tummarna loss. Blåbär ska den fyllas med.
 
 
Förberedde goda kycklingfileér i vårt vackra vårväder. Hemmagjord marinad bestående av olja, grillkrydda, svartpeppar, vitpeppar och honung.
 

Kommentarer

Postat av: Emilie

Publicerad 2013-05-09 12:53:01

Hej Jonna!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela