enjonna

Min vän

Publicerad 2013-02-11 21:58:10 i Dagbok!,

Jag har en vän, som inte är som andra vänner. Denna vän har funnits vid min sida de senaste 15 åren trots att vi de senaste åren bott i varsen del av landet. Denna vän va en av de första som kom och hälsade på Limme trots att hon bodde x-antal mil ifrån oss. Hon är den som brytt sig allra mest om min son, trots x-antal mil ifrån honom. Hon är den som hälsat på oss flest gånger, trots x-antal mil ifrån oss. Det finns inte många som denna vän, det har de senaste 1,5 åren bevisat och att hon visar så stort engagemang för min son gör mig så otroligt glad, för det har inte många av de vänner jag trodde stod mig närmst gjort.
 
Denna vän är en otroligt stark människa som gått igenom eld för att vara där hon är idag och det är en sådan människa som kan gå hur långt som helst i livet. Tyvärr kan man inte påverka händelser i livet men man kan blicka framåt och se ljuset i tunneln. Min vän är precis en sådan människa, som alltid ser just det där ljuset i tunneln och som får henne att kämpa vidare och bestiga alla bergstoppar som kommer i hennes väg.
 
Om jag hade makt att plocka ner alla de vackraste stjärnorna på himlen till min vän, hade det redan varit gjort. Tyvärr har jag inte just den superkraften, men jag har en superkraft, att vara just den där vännen för henne som hon är för mig. Jag vet att jag alltid kommer ha denna fantastiska människa i min närhet och jag vet att hon alltid kommer finnas där både för mig och min son i vått och torrt trots x-antal mil ifrån oss.
 
 
Imorgon är det dagisdax för Limme igen och en ny givande jobbdag för mig. Mitt jobb ger mig så otroligt mycket glädje och det är en fröjd att komma innanför dörrarna och mötas av all kramar, bus, teckningar och fina pärlarmband. Jag är lyckligt lottad som jobbar just på min arbetsplats.
 
Och om jag ändå ska fortsätta i samma lyckospår som detta inlägg speglar så är det fem dagar kvar tills jag och sambon firar 5 år tillsammans. Tänk att han stått ut med mig i hela fem år och återigen måste jag poängtera hur lyckligt lottad jag är som har honom.
 
Nu får det räcka med lyckorus för ikväll. Sleep well cykelställ.

Kommentarer

Postat av: ACIRES - Fotograf i Skåne

Publicerad 2013-02-16 21:54:36

Ändrad skolgång ja! Från och med hösten kommer jag läsa distans istället så jag kan kombinera det med fotograferandet och samtidigt få mer tid med lillskiten :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela