enjonna

Julstökar

Publicerad 2012-12-22 12:19:18 i Dagbok!, Hemmet, Limme 12-18 månader,

Julstöket fortsätter i vårt hem men jag är inte säker på att jag kommer någonstans eftersom jag gärna börjar på tio olika grejer samtidigt. Typiskt mig. Iallfall så va vi uppe 06.00 idag för morgonmys till Barnkanalen. Limme har blivit hittat sina favoritprogram och då sitter han som förstelnad. Dinosaurietåg, fåret Shaun, Fiffi och Julkalendern är stora favvisar och det ända som fångar hans intresse på Barnkanalen. Han gillar också Pingu och Pippi Långstrump. Jag tycker det är supermysigt att kunna börja och avsluta dagen med lite tv-mys i soffan, både för Limmes skull och min egen. Det krävs dämpande belysning och stillsam avslutning på dagen för att det ska kunna sovas i detta hem.
 
Efter att vi morgonmyst fortsatte vi att skriva namn på våra pepparkakor som skulle upp i granen. Namn på våra närmsta fick pryda pepparkakorna och hänger nu så fint i granen. Ljuvligt. Doft av gran och pepparkaka + att det snöade en runda innan har fått julkänslan att landa lite iallfall.
 
 
Julstöket fortsätter i form av städning och julklappsinslagning. Imorgon ska vi duka inför Julafton som går av stapeln i detta hem. Det ska vikas servetter, fixas bordsdekorationer och lite mer mat ska handlas. Imorgon firar vi lillejulafton med morfarn, Tina-tanten och moster Elin. Ljuvligt. GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer

Postat av: Tina

Publicerad 2012-12-22 18:17:09

Ni e såååå välkommna. Maten e färdig, gröten färdig svälld, skinkan griljerad, revbenen grillade, laxen fångad,ålen rökad.........osv osv :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela