enjonna

Vår sommar, so far!

Publicerad 2014-06-15 16:32:12 i Övrigt,

Här hemma väntar vi spänt på en lillebror eller lillasyster som är beräknad till imorgon. Det känns som att jag redan gått över tiden i två veckor så kommer den inte ut imorgon så planerar jag att gå i ide tills den tänker komma ut till oss. Det känns inte långt borta och varje dag är ju ett steg närmre målet, en ny familjemedlem. I Måndags va jag inne på kontroll eftersom att jag haft värkar från och till sedan en vecka tillbaka. Inte regelbundna men vissa är så starka att jag har svårt att andas mig igenom dom. Jag är öppen 3 centimeter, bebisen är fixerad och livmodertappen är helt utplånad - därför undrar jag lite vad den väntar på?
 
Juni månad började fantastiskt bra. Bal, student och soliga dagar på trädäcket. Såhär vacker va min älskade syster på sin Bal.

Två dagar senare va det dags för henne att springa ut, att ta steget ut i vida världen på riktigt.
 
 
Det blev en fin dag för Sanna med god mat och tårta. Kvällen, natten och långt in på morgonen spenderade hon i Helsingborg tillsammans med resten av alla lyckliga studenter. Det är helt galet att hon nu är vuxen på riktigt. Det känns som igår hon skulle på sitt första disco med tvåhundragram knallblå ögonskugga. Tiden går så fasligt fort (ja, kanske inte känns så just nu i väntans tider direkt) och man hinner knappt med.
 
 
Lata dagar på trädäcket har vi också hunnit med. Jag har haft rätt att lämna Limme på förskolan heltid under hela tiden jag gått hemma (först sjukskriven och sedan graviditetsledig) men han har inte varit där speciellt mycket. Förra veckan gick där en aggressiv magsjuka och både personal och barn har insjuknat så därför blev det ett tidigarelagt sommarlov för honom eftersom att vi gärna inte vill ha hem det för någons skull. Vi hoppas att bebisen snart tänker titta ut så att pappan också kan få ett tidigarelagt sommarlov.
 
Vi ser mycket fram emot bebisgosbubblan, en semestervecka med husvagn i Halmstad och att umgås med familj och vänner så mycket vi bara orkar. (och att ha vanliga kläder, slippa ligga på sidan, kissa hela tiden och kunna ta en promenad utan att min bäcken rasslar sönder).
 
GLAD SOMMAR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela