enjonna

Inskolningsdag 3

Publicerad 2013-01-10 23:21:03 i Limme 12-18 månader,

Idag har farsan varit med och skolat in fram till lunch och denna mamman har blandannat tränat, varit hos studievägledaren och gått på en liten shoppingtur. Efter lunch tog jag över inskolningen och farsan åkte och köpte ny bil till oss nu inför måndagens första dag som heltidsarbetande föräldrar och en unge på dagis. Limme trivs bra och bryr sig inte så mycket om att jag är där. Idag har jag hållt mig i bakgrunden och han har gått iväg med fröknarna och utforskat. Idag somnade han helt själv på madrassen när det var vilodax och sover iallafall 1,5 timme och det fungerar bra även sen när vi kommer hem på eftermiddagen. Imorgon är det sista inskolningsdagen och jag ska gå med in på förskolan som vanligt, efter en stund ska vi ta avsked och jag ska lämna för första gången och sedan hålla mig borta sålänge det går bra men med telefonkontakt. Tänkte gå till gymmet 3 minuter bort och träna så får vi se om jag hinner med det eller om jag får gå tillbaka igen :) spännande! Mina ångestkänslor är ganska långt borta och jag känner mig trygg med att lämna mitt barn hos dessa fantastiska pedagoger som är så otroligt mjuka mot barnen. Det kommer gå som en dans! När vi frågar Limme om han har varit på dagis så nickar han, när vi frågar om han har roligt på dagis så skrattar han varje gång och det känns som att han förstår vad dagis är och att han tycker det är kul! Kör vi sista racet imorgon och på Måndag är det verklighet. Då jobbar vi båda heltid och jag ser fram emot vårt nya liv, tjohoo!

Kommentarer

Postat av: Johanna - Mamma till Leija

Publicerad 2013-01-11 15:50:10

Härligt att det går så bra! :)

Postat av: Mgroup PR & Event

Publicerad 2013-01-18 12:04:58

Hej,

vi är ett eventbolag som anordnar olika bloggevent runt om i hela Sverige. Är du intresserad av att få inbjudningar till våra event? Anmäl då intresse på vår hemsida http://mgroup.se/bloggevent/
Trevlig helg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela