enjonna

Snacketolva

Publicerad 2013-02-17 11:41:41 i Dagbok!, Limme 12-18 månader,

Limme pratar inte speciellt mycket, eller han pratar jättemycket fast vi förstår ju inte direkt hans dåliga kinesiska. Men imorse tog han mig återigen med storm och jag blev så glad och stolt att jag satte yoggin i halsen och tårarna börja rinna. Av lycka såklart.
 
När han va färdigäten puttade han som vanligt bort tallriken, satte glaset med vatten på bordet och tog av sig haklappen. Jag gick och hämtade en våtservett för att torka av det värsta från bordet och golvet. Limme sträcker fram händerna och säger (klart och tydligt) Torka maj, på den bredaste skånskan. Herre min skapare. Jag blev så paff att jag som sagt lyckades sätta yoggin i halsen. Det gjorde min dag och det betyder kanske att den där dåliga kinesiskan kanske kan bli tydligare för varje dag som går.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela