enjonna

Vårfräscht hos oss.

Publicerad 2013-04-09 22:34:25 i Dagbok!, Hemmet, Limme 1-2 år,

Jag fyllde år i helgen. 26 bast. Inte illa. Eftersom att det inte är någon speciell ålder hade jag redan sedan förra årets tillställning bestämt att inte göra årets födelsedag speciellt märkvärdig. Att spendera dagen med de jag tycker mest om va min största önskan. Som slog in. I Fredags efter jobbet överraskade mina fina killar mig med en stor ljuvlig bukett rosor med ett fint kärlekskort. I Lördags, på självaste födelsedagen, fick jag en somorgon och uppdukad frukost och en middagsvila. Min älskade mamma och lillasyster kom på middag som sambon så snällt kokat ihop. Jag fick blommor, pengar, en elvisp och lugn dag iklädd myskläder.
 
Söndagen innefatta lyxfrukost och finbesök av självaste svägerska, Limmekusiner, svärmor och svärfar. Lägenheten va helt plötsligt full av underbara tulpaner och en fin, vit kruka att ha på altanen så fort vädret blir lite vårigare. Bästa vännerna förgyllde också denna fina Söndag. Jag hade en fantastiskt lung och fin 26-års helg. Till helgen kommer resterande familjehalva och jag längtar efter dom.
 
 
 
Livet rullar på. Att trivas på sitt jobb är en fantastisk känsla och jag önskar att kunna jobba på denna fantastiska arbetsplats i resten av mitt liv. Mina livsplaner ligger framför mig och just nu läser jag upp lite kurser för att bli behörig för att en dag kunna ta en högskoleexamen som förskollärare. Jag har uppnått två C i min svenska kurs och har endast två uppdrag och en examination kvar. I Juli ska Matten också vara redo och därefter kan jag ta mig an en prövning i en kurs. Jag har ett mål i sikte och jag siktar högt.
 
Limme växer så det knakar. Jag behöver inte berätta att han är en fantastisk liten individ med en underbar personlighet. Precis som sina föräldrar är han för det mesta glad. Älskar dagis. Pratar mer och mer för varje dag som går. Det är en ära för mig att vara hans mamma och jag njuter av att få stå vid hans sida.
 
 
 
Vi börjar äntligen få ordning på hemmet. På Torsdag kommer vår nya soffa och sakta men säkert sätter vi vår egen prägel på lägenheten. Hallen har fått sina skoskåp och en liten arbetshörna under trappan, ett stort lyft och massor med nya förvaringsmöjligheter. Lite före och efter bilder på vardagrummet kommer att dyka upp inom kort.
 
 
Min hemsida är snart färdig och fotouppdragen rullar på. Sommaren bjuder på en del bröllop och familjefotograferingar och kreativiteten är på topp. Sommaren bjuder också på 5 veckors semester tillsammans med min familj och ännu är inte semesterbravaderna planerade fullt ut. Men lite cykling på ven, kanske en liten runda till Värmland för att se agility och några andra dagsutflykter väntar oss säkerligen. Trädäcket ska rustas upp och målas, nya fina utemöbler ska inköpas och trädgården ska få sig ett litet lyft. Men framförallt, ska jag njuta av att ha semester, det har nämligen aldrig hänt förut.
 
Vi ses snart igen!


 
 
 

Kommentarer

Postat av: ♥ Sofia ♥

Publicerad 2013-04-10 10:07:48

vad fint!

Svar: Tack! :)
Jonna Olsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela