enjonna

Myskillen och hockeykväll!

Publicerad 2012-01-30 17:38:22 i Limme 4-6 månader,

Dagen blev verkligen lugn, vi har inte gått utanför dörren och bara vilat all day long. Faktiskt har det varit väldigt skönt och mina byxmyror har inte stressat mig ett dugg. Jag har till och med haft en myskille här hemma idag. Hitills har Limme inte varit någon större fantast av att sitta i mamma eller pappas knä och bara slappna av och mysa. Full rulle är Limmes motto och det ska hela tiden hända något, och det går inte att vara förlänge på samma ställe, då blir han lätt uttråkad. Men idag skulle det mysas med mamma tyckte Limme, i hela 30 minuter satt han i mitt knä med napp och snutte och lutade huvudet mot min axel. Ni kan tro att jag njöt och nu hoppas jag att vi kan få en liten mysstund varje dag, men det kan hända att det är på tok för mycket begärt enligt vår pojke. Hi hi..



Limme har nog precis upptäckt sin tunga, för den är utanför munnen nästintill hela dagarna. Förutom när han sover förstås. Nya ljud härjar också här hemma. Höga och låga. Burriga och tjutiga. Skrattiga och gallskrikiga.

Vi fortsätter kvällsmyset här hemma till en av årets alla höjdpunkts matcher, det är nämligen Skånederby i hockeyallsvenskan ikväll. Malmö Redhawks mot Rögle. För er som inte hängt med sålänge är jag en inbiten Röglesupporter och det gör inte så mycket om Rögle förlorar alla andra matcher i serien, sålänge dom vinner över Malmö. Det gör inget om Rögle placerar sig nästsist i tabellen, sålänge Malmö ligger nedanför. Det är såklart roligare om Rögle vinner resten utav matcherna såklart, men derbymatcherna måste vinnas. Man går lixom inte ut på en vecka annars! Hi hi..

Kommentarer

Postat av: ENDENISE

Publicerad 2012-01-30 22:04:41

sv: men åh så sött! :D Wilgot har som sagt ingen snutte men han måste ha sitt "timmy lamm" bredvid sig i sängen när han ska sova :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela