enjonna

6 månaders kontroll!

Publicerad 2012-02-06 20:06:22 i Limmes BVC-besök,

På Fredag blir Limme 6 månader och det är inte klokt. Det går verkligen aldelles för fort. Allt var precis som det skulle och han utvecklas aldelles utmärkt. Capio har nu öppnat den nya Familjecentralen så idag va vi på nya BVC för kontroll. Där va hur fint som helst och vi tjuvkikade även in på nya Öppna Förskolan som snart drar igång också, vi längtar.

Limme väger nu 8030 gram, 67 cm lång och har 42,5 cm i huvudomfång. Stora killen! Han växer på bra och det blir bara mindre och mindre bebis. Snart har vi ingen bebis längre, snart är han ett barn. Va hände? Vi va nyss på förlossningen.



Just nu sover han som en stock i sitt nya rum. Vår stora kille!

Kommentarer

Postat av: SjungandeMamman

Publicerad 2012-02-06 21:02:08

Hello! Jaså ni var på 6-månaders idag?! Stora goe Limme-killen! Vi var på 8-månaders idag och det är inte konstigt att jag behövt lägga undan en massa kläder för Alva är nästan 72 cm lång nu! Vad våra gullungar växer! Tänk när vi gick där med våra små magar förra året :)



Kram kram

Postat av: Foto, design & vardag - 17 år och mamma ♥

Publicerad 2012-02-06 22:01:26

Tiden går för fort. Nu efter 6 månader så låter dom sååå stora. 7,8,9 månader, nej snart är det augusti igen och dom fyller året!



Vad roligt med eget rum, hur blev det? :)

Postat av: ENDENISE

Publicerad 2012-02-06 22:37:55

sv: ja verkligen, det är ju såååå gött!

Postat av: ENDENISE

Publicerad 2012-02-06 22:44:30

sv: visst är den :D love it!

Postat av: hanna b

Publicerad 2012-02-07 08:32:58

sv: Conrad gillar sånna som går upp i gommen så vi testade dom först. Men icke. Nu har jag köpt nappar som bara står rakt ut men dom kommer inte i närheten av henne, hon blir så snuskad, haha. Det är lite störigt för napparna är ju inte direkt billiga heller. :P

Postat av: hanna b

Publicerad 2012-02-07 08:59:58

sv: Haha, om jag vore er så skulle jag inte skrota nappen än, den är guld värd vid vissa skrikiga tillällen framöver, jag lovar. ;) Får se hur det blir med Alma, hon verkar inte behöva ha nåt och hon skriker knappt (det lär jag ju få sota för att jag precis skrev).

Postat av: Sasette

Publicerad 2012-02-07 19:32:34

Ja, jisses vad fort tiden går. Vår "lilla" kille är nu 4 månader. Ska bli spännande att gå på 4-månaderskontroll nästa vecka. Han vägde 5300g när han föddes och vid 3 månader vägde han 8500g. Nu skulle jag tippa på 9 kg.



Känns inte som att jag haft nån bebis. Fick ett barn på en gång..haha.



Bäst vi njuter medan de tillåter en att snosa... snart är de tonåringar och tycker att man är pinsam.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela