enjonna

Magiska smoot chopper!

Publicerad 2012-04-20 10:15:44 i Matvanor,

Jag fick en förfrågan om att skriva hur jag gjorde min ananas/avocado efterätt och det va definitivt inget svårt alls. Jag använde mig av två mogna avocados och en halv ananas. Jag har en smoot chopper från Tuppwear som verkligen är att rekomendera och i den kan man själv bestämma om man vill ha det som mos eller ganska stora bitar. Har man ingen smootshopper kan man ju mixa med mixerstav, det går likabra. Jag valde att göra i hyffsat stora bitar eftersom Limme nu äter 8 månaders mat och ska klara bitar.

Måste också passa på att göra lite reklam för Tuppwears smoot copper som är helt magisk. Den vispar grädde, gör smoothies, hackar lök och andra grönsaker. Man kan nog ha den till allt. Den är helt perfekt att ha när man gör barnmat eftersom att man själv bestämmer hur stora bitar man vill ha utan en massa jobb. Allt man gör är att dra i ett snöre, ju fler gånger man drar desto mindre bitar blir det och tvärtom. Ingen ström behövs heller och att vispa grädde är kanon mot gäddhänget.

Kommentarer

Postat av: Cherie Mårtensson - Mamma till Emma

Publicerad 2012-04-20 11:42:30

En sådan skulle jag nog vilja ha :D Verkar ju super enkel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela